Dramatik

Slödag. Har bara suttit ute och solat och läst hela dagen. Just nu kliar mina ögon som fan så jag antar att jag är allergisk igen. Pollensäsongen borde ändå vara över så jag gissar på att jag blivit allergisk mot gräs. Vad annars kan det vara? Jag kände likadant igår kväll och då hade jag också varit ute hela dagen.
Igår när jag var ute och gick vid sjön med mamma var det några polisbilar som körde där. Nyfiken som man är ville jag se vad det var frågan om. Vi satt på en bänk och märkte att alla som gick förbi oss några meter bort vände sig om så det verkade som om det hade hänt något. När vi började gå var det en polis som sprang efter en man som hoppade i sjön. Det hade tydligen varit slagsmål, stod om det i tidningen idag. Ändå satt folk helt lugnt runt omkring och åt glass och solade. Ganska konstigt egentligen, men vad ska man göra? Inte många som vill ingripa när det händer sådana alkoholrelaterade slagsmål.
Undrar om man vågar gå en sväng ikväll? Det är också en sak som känns för jävlig. Att inte veta att om man som tjej vågar gå en runda ensam :/
Jaja. Imorgon ska jag träffa min kusin och spela minigolf. I'm looking forward to another sunny day.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0