Fup off

Fotboll + öl. Inte direkt som jag hade planerat igår kväll ^^
En av de få gånger jag bestämmer mig för att kolla på en sport och då förlorar Sverige! haha. Och idag är det tydligen EU-valet eller nåt. Visserligen får jag rösta, men varför skulle jag göra det? Det känns inte som någon idé när man inte ens är insatt i något av det. Snart ska jag hem till sötis. Imorgon måste jag tyvärr åka hem för på tisdag ska jag på studentfest :) Trevligt trevligt.
Imorse när jag vaknade tittade jag på min dvdbox med alla avsnitt av Father Ted. Jag fick dem i försenad födelsedagspresent av S. Den roligaste serien jag någonsin har sett :) Tyvärr är det ingen översättning på avsnitten (mer än engelsk text) men det gör inget. Jag ska ju ändå bli översättare (förhoppningsvis). Serien handlar om tre präster som bor på en ö som heter Craggy Island. Father Jack Hackett är väldigt enstavig och hans favoritord är "Drink!" De får inte svära heller så de säger andra saker som "feck" och "fup" istället för the f-word. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0