Back to school

Jag som lovade mig själv att "School's out forever!"
Nu har jag iallafall börjat engelska allmän kurs 30 hp. Just nu är allting en enda röra. Har läxa till idag att läsa ett kapitel (ca 40 sidor) i grammatikboken. Inte så lätt att läsa grammatik på engelska när man inte ens kommer ihåg att det finns nio ordklasser eller vad satsdelar är (än mindre vad de heter på eng). Jag har inte ens läst klart kapitlet än, men jag börjar inte förrän vid 13.
Går bara 2 timmar idag. Inte så bara med tanke på att de rekommenderar att man läser 40h i veckan. Vilket är ca 8h fem dagar i rad. Hoppas jag slipper göra så mycket på helger...:P men så beror det ju på hur duktig man är, och det vet jag inte riktigt än :S
Igår fick jag iallafall skjuts av älskling både till och från skolan. Det var verkligen sött av honom att sitta och vänta på mig till 15 trots att han slutade redan vid halv 12. Men så hade han redan en översättningsuppgift att göra. Tänka sig att man får en massa uppgifter direkt. Och så ska man tydligen läsa och skriva upp svåra ord från någon Internettidning varje fredag eftermiddag. Det plus en massa annat!
Puh, jag blir helt slut bara av att tänka på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0