Puust

Igår kväll var jag hos mamma och åt gott och tittade på hyrfilm. Vi hyrde nämligen Farsan och den var jättebra =) S jobbade så han åkte in till stan efter jobbet för att möta upp mig så att vi kunde ta bussen hem från stan tillsammans. Men bussen kom inte! What the f...? Det var meningen att den skulle komma kl.23.13 men det gjorde den inte. Jag kom ihåg en annan gång när jag skulle åka hem en eftermiddag då den inte heller hade gått samma tider som det står i min tidtabell. Konstigt :/ nästa buss gick inte förrän vid halv 1! Oh my God alltså!
Vi fick helt enkelt gå hem. Gissa om vi var trötta när vi äntligen var framme! Det blev raka vägen till sängen. Men så händer nästa störningsmoment. En nattfjäril hade kommit in genom sovrumsfönstret. Vi lyckades inte få tag i den. När jag nästan somnat kände jag något som fladdrade i ryggen, oooh! Jag vet inte hur många gånger vi tända lampan och försökte hitta fjärilen men inget hjälpte. Sedan när det verkade som den hade försvunnit kunde jag inte somna pga att jag var så irriterad. Så typiskt!
Idag har jag bakat en blåbärs och hallonpaj. Vi ska äta karrékotletter och klyftpotatis ikväll och sedan paj som efterrätt. S föräldrar kommer hit. Ser fram emot en mumsig kväll. Inte jaga bussar iaf :P


Mmm...pie :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0