Soaking wet...

...Japp, denna veckan har jag bara haft "regninlägg", alltså allt tycks handla om det tråkiga höstvädret som har svept fram i den lilla regnstad jag bor i :P
Men idag tog ändå priset. Jag skulle åka till stan imorse för att träffa A. När jag tittade ut genom fönstret såg det faktiskt soligt ut - men när jag väl satt på bussen börjar det ösregna! Jag fick panik; hur ska jag nu ta mig till andra sidan stan där vi ska ses? Jag stod under tak en stund, men så var det bara 10 minuter tills vi skulle ses. Jag tog jackan över huvudet och sprang hem till mamma för att låna ett paraply - men jag hann ändå bli helt genomblöt! Leggingsen var som klistrade och det hade läckt in jättemycket vatten i skorna så de gick inte att ha på sig. Som tur är har jag en del vinterskor i mammas källare så jag fick ta ett par varma stövlar och låna ett par leggings av henne. Men fy faen alltså :P det här var bara för mycket...och A var också helt dränkt och fick köpa nya strumpor och allt ;P jeez.
Nepp, nu ska jag dra. Ikväll ska vi nämligen på kräftskiva så jag måste göra mig iordning. Det är bara att hålla tummarna att jag inte blir lika dränkt inatt när vi ska ta bussen hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0