Young & spoiled

Sitter och tittar på Vakna med the voice där en av killarna från ung och bortskämd är med; Daniel Paris. Han är bara roligt :)
"Men vill du inte flytta hemifrån?" Ehh...tydligen inte. Jag tillhör ju också "curling-generationen" men ändå inte. Jag känner faktiskt inga ungdomar i min ålder som inte kan diska, städa, tvätta, laga mat..m.m. Jag trodde visserligen att jag skulle bo hemma med mina föräldrar JÄTTElänge. Men så blev det inte. Anledningen till att det inte blev så tror jag beror på att jag träffade S. Efter att ha varit tillsammans i 3 år ville jag verkligen att vi skulle flytta ihop. Eller ja, det ville jag redan när jag var 19 egentligen. Anledningen att jag inte flyttade då var att jag inte hade varken jobb eller utbildning (csn).
Det känns för jävligt att det ska behöva vara såhär egentligen. Att man inte ska kunna flytta hemifrån nuförtiden pga den ekonomiska krisen som gör att ungdomar inte kan få jobb. Istället tvingas man utbilda sig...men tänk sedan när man är färdigutbildad och ändå inte får jobb. Så står man där med studieskulder och vet inte vad man ska ta sig till. Usch, vad jag oroar mig för sånt här hela tiden.
Ung och bortskämd är iallafall ett underhållande program. Frågan är bara om de verkligen lär sig någonting eller om de bara flyttar hem och låter sina föräldrar ta hand om dem igen? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0