Water under the bridge


dunketidunk.
My head is spinning. Det blir inte bättre av dunkadunkamusik from the ass next door.
Presentationen idag gick väl sådär. Är inte säker hur den gick men nu är det iallafall över. Har bara en till redovisning kvar i delkursen sedan är det över.
Denna veckan blir det grammatik. Förhoppningsvis. Imorgon ska jag gå ett varv runt sjön med A. Äntligen har det kommit igång igen. Jag behöver verkligen ut och gå, det är så tråkigt att sitta inne jämt.


Såhär såg det ut i helgen. Översvämning eller vadå? ^^
Funderar på ett uttryck som jag har hört ett x antal gånger i The Hills, old water under the bridge. Jag tror att det översattes gammalt groll. Det är sådant jag måste lära mig förr eller senare då jag strävar efter att bli översättare. Det kommer inte att bli lätt att lära sig olika ordspråk, och hur man sedan översätter dem till motsvarande svenska ordspråk.


I helgen var vi på barnkalas. S klappar en söt katt.
Annars har helgen varit härlig då vi har varit ensamma hemma både fre och lör kväll :) Att det ska vara så himla svårt att hitta lägenheter! Man måste tydligen stå i bostadskö i 3 år om man ska ha chans att få tag på något bra. Jag har ca 750p, har stått i lite över två år. Jag har fått två erbjudande vilka vi har fått tacka nej till pga att det skulle ha varit inflytt redan i april. Lite svårt att flytta mitt i terminen. Helst skulle man ha tag på något till juni eller juli, men vi får se hur det går med det.
Detta blev ett långt inlägg. Men men, ingen läser väl sånt här ändå :P 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0