Lägenheten är vår!

Jag kan knappt tro att det är sant! Igår när jag hörde hur det gick med mitt erbjudande om lägenhet fick jag veta att vi låg först, om vi ville ha den..."JA, självklart!" sa jag. Idag var jag och skrev på kontrakt med S, så nu har vi en lägenhet! Det kommer ta tid innan det har hunnit sjunka in ordentligt.
Men det var bara jag som behövde skriva på kontraktet eftersom han inte hade lika många poäng som jag som har varit inskriven i över 2 år. Lite konstigt, men men. Hoppas nu att allting löser sig för det är väldigt mycket att tänka på har jag insett. Det är inte bara att flytta in, man måste självklart köpa allt nödvändigt och så måste man tänka på hyra, mat, el m.m. Jösses!
Hoppas bara att studielånet räcker till allt som behövs. Är ju inte så kul att betala hyra redan i juni när vi måste köpa möbler också. Jag har ju inget sommarjobb heller, men så är det för ungdomen nuförtiden. Någon gång måste man ju ändå flytta hemifrån. Det vore inte rätt att låta mamma betala för allt och ta hand om allt jämt.
Wish me luck!

Såhär ser den alltså ut (en trea). Snart min och S :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0