Säljsekten

Fy fan, har sett den värsta dokumentären någonsin! Säljsekten från dokument inifrån. Hörde talas om den på tv imorse i vakna med the voice. Det var verkligen hemskt vad ungdomar blir drillade att sälja tills de stupar. Är det såhär det ser ut på arbetsmarknaden för ungdomare? då vill iaf inte jag ha jobb :P jag har själv sökt en del jobb som säljare men nu är man ju verkligen avskräckt. Det är ju bara en enda tävling då man inte ens hinner ta lunchrast, wtf!?
Fast ett sånt jobb vore inget för mig som har så lätt att bli stressad. Det är stressigt nog att plugga. Kommer ihåg när jag nästan blev jagad av en säljare på stan för något år sedan. Hon var riktigt otrevlig, säkert från the phone house, och sa att min mobil var gammal och att jag behövde en ny. Kände mig nästan mobbad av henne. Fy fan vilka människor det finns alltså. Jag skulle kunna spy på detta.
Men det är definitivt en dokumentär värd att se, bara för att lära sig vad man inte ska ställa upp på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0