Books


Shadow Souls...Jag har läst halva boken nu. Kanske borde skriva en bokrecension när jag är klar, bara för att ha något att göra. Jag tänke ofta på det när jag läste engelsk litteratur förra terminen. Alltså som man gjorde när man var liten; bokens titel, antal sidor, beskriv bokens handling m.m. Då var det inga djupare analyser som gjordes om man jämför med universitetet. Haha! Det är inte helt lätt att läsa litteraturkurser. Man ska alltid analysera sånt som symboler eller dolda budskap, som man kanske inte ens märker när man läser boken för första gången.

Det har iallafall varit intressant med litteratur. Har lärt mig att analysera bättre antar jag. Fast å andra sidan finns det ju så många olika tolkningar, jag menar; folk tolkar kanske en bok på olika sätt.
Synd att jag inte fick välja att skriva c-uppsats om vampyrer, det var för populärt! Men jag gick ju Vampyrer och skräck förra sommaren. Kanske borde jag sökt någon sommarkurs igen, bara för att ha något att göra i sommar. Får läsa på egen hand istället...det är ju bäst när man får välja själv vad man känner för att läsa och inte för att det står i en kursplan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0