Chockbeskedet i veckan

Jag har ju tidigare berättat om mina problem med sköldkörtelinflammation...nu i veckan fick jag reda på att jag har Hashimotos sjukdom. Min första reaktion var bara ren chock. Jag hade och har fortfarande ingen riktig aning om vad det innebär. Jag fick bara reda på det i ett mejl från läkaren då jag frågade om vad de betydde efter mitt senaste besök då jag bara fått ett brev hem att jag hade rester av inflammtion kvar...Huh!? och då fick jag då veta att blodprover jag tagit tidigare plus ultraljudet av sköldkörteln i början av juli hade visat på denna sjukdom.
Det känns helt fel att det har gått till på detta sättet. Varför har jag inte fått veta något tidigare då? Det verkar ju som att sjukvården har vetat om det länge? Och det konstiga är att jag haft olika läkare varje gång. Det är som att man aldrig fått veta någonting. Och nu ska jag tydligen öka min dos med Levaxin till 75mg istället för 50 som jag haft innan, för det hade tydligen visat på blodprov från i mars! Herregud, i mars, det är ju flera månader sedan...inte konstigt jag har mått skit i flera månader nu. Jag skulle ju behövt hjälp för lääängesedan.

Jaja, det här blev ett riktigt sjukdomsinlägg. Men vart ska man annars prata av sig? Vem lyssnar egentligen? Inte sjukdvården iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0